Friday, October 1, 2010

sedar tak sedar????

sedar tak sedar dah dekat 2 bulan lebih aku sendirian...
terlalu sunyi rasanya hati ini..
dulu ia diisi dengan seorang insan
kini tiada lagi..

rakan2 ku kata aku happy saja
macam takde pape yg terjadi je
aku senyum je walaupun ade masalah..
sampai diorang kate aku ni macam orang yg takde masalah..

tapi diorang tak tau..
hati aku ni sedih sangat.. sunyi sangat...
memang diorang tengok aku macam takde pape
tapi dalaman aku hanya ALLAH saje yg tau kesedihannya...

tidak perlu rasenye aku menunjukkan yg aku bersedih..
cukup lah diorang tau serba sedikit saje..
bkn aku nak menunjukkan yg aku boleh terima semua yg berlaku tu seadanya
tapi aku tak nak orang lain bersedih kerana aku..

hati aku memang terluka..
tapi aku dah ubatinya dengan ayat2 suci Al-Quran yg sangat menenangkan jiwa
luka yg ada tetap akan meninggalkan parut dlm hati ni
tapi aku sentiasa akan tabah..

aku tau ALLAH sedang menguji keimanan dan kesabaran aku..
ALLAH tidak akan menguji hambaNYA melebihi kemampuan
dan aku tetap akan berusaha utk menghadapi ujian yg akan tiba
kerana aku percaya pada kekuasaan ALLAH yg satu..

1 comment:

  1. akk p0n pnh rse pe y adek rse..jdkn sumer 2 sbg pgajaran utk p'hubungan yg akn dtg..bt0l..Allah xakn mguji hambaNYA mlebihi kmampuan kter..redhalah ngan pe y terjadi..b'd0alah sm0ge adk d beri kkuatan utk m'hadapi dugaanNYA..i'll always pray 4 ur hepiness dik..

    ReplyDelete